Provádíme výměnu olejů a brzdové kapaliny
vč. filtrů jako je olejový,vzduchový,palivový
a kabinový u těchto vozidel:
Osobní
4x4 a SUV
Dodávkové
MOTOROVÝ OLEJ
V servisní knížce (návodu) k vozidlu je uvedeno potřebné množství
oleje i jeho typ a specifikace. Interval výměny závisí na typu
motoru, ale i na jeho provozu (zatížení).
Všeobecně platí že u
benzínových (zážehových) motorů bývájí intervaly výměny 1x za 10-15 000 km,
dieslové (vznětové) motory mívají také interval mezi 10-15000
km.
Životnost a kvalita oleje - dopručený interval
výměny 1x za jeden rok. A to i tehdy, pokud najezdíme málo kilometrů.
Olej totiž časem rovněž ztrácí své mazací vlastnosti.Při jízdách hlavně po městě
(časté rozjezdy a zastavování) či při časté sportovní jízdě (vysoké otáčky), se
doporučuje interval výměny ještě zkrátit.Při výměně oleje je
nezbytné vyměnit ,také olejový filtr.
BRZDOVÁ KAPALINA
Včasná výměna brzdové kapaliny je důležitá kvůli bezpečnosti
všech účastníků silniční dopravy. Většina majitelů aut má zafixován fakt, že
brzdové kapaliny má být především dostatek, a proto její
množství v zásobní nádržce více či méně pravidelně kontrolují. Další fakt - že
musí být i v odpovídající kvalitě - již nepovažují za důležitý. Z hlediska
kvality brzdové kapaliny je nejdůležitější její bod varu, potom
teprve ostatní vlastnosti jako například chemická stabilita, dobrá mazací
schopnost nebo nízká agresivita vůči ostatním součástem (tedy i těm pryžovým)
brzdového systému.
Na trhu jsou momentálně
brzdové kapaliny na bázi glykolů a na bázi minerálních olejů či
silikonů. První typ, tedy skupinu glykolových brzdových
kapalin, má ve svých útrobách většina soudobých motorových vozidel.
Kvalita kapalin je samozřejmě určena normami, které rozlišují jednotlivé třídy
(označení DOT). Podle viskozity a bodu varu potom rozlišujeme stabilitu a
kvalitu jednotlivých typů brzdových kapalin. Rozeznáváme suchý
a mokrý bod varu a měříme ho ve stupních Celsia.
Suchý bod varu lze
měřit v podstatě jen po prvním otevření originální nádoby v době vyrobení nebo v
době, která je určena na obalu výrobku. Jakmile jednou nádobu otevřete, začne se
ihned projevovat vlastnost kapaliny vázat na sebe vodu a brzdová
kapalina snižuje svoji kvalitu a samozřejmě i bod varu. V praxi je
důležitější mokrý bod varu, což je údaj o kapalině s hmotnostním podílem (3,5%)
vody. Tento údaj je bližší realitě a je prakticky využitelný při měření bodu
varu brzdové kapaliny v dílnách a autoservisech. V praxi platí, že kritická mez
bodu varu je okolo 140-150 stupňů Celsia. Jakmile se blížíte k této hodnotě nebo
jste již pod ní, s výměnou kapaliny neváhejte a nečekejte, až budete mít při
krizové situaci při brzdění blízko k havárii.
Výměnu oleje si můžete zarezervovat také přes
náš online formulář